Tuesday, June 9, 2015

Sape kata menteri sombong..?



Sape kata menteri ni sombong?
Sape kata menteri tak nak jawab whats app, twitter, fb atau insta?
Erm..
Aku pernah confiused tentang sesuatu hal berkaitan Program Jelajah Agropreneur Muda anjuran MOA. Aku pernah bertanya kepada boss aku tentang perkara tersebut dan ternyata mereka pun tak boleh beri jawapan. So, no choice. Medan yang paling terdekat untuk aku dapatkan jawapan sebenar adalah melalui fb Dato' Seri Ismail Sabri, Menteri Pertanian kita.

Mungkin disebabkan aku suka buat lawak.. kelakar..
So, dengan gaya berseloroh aku beritahu yang aku nak pm menteri.. boss aku cuma gelakkan aku. selamba aku pm Dato' Seri untuk kepastian atas persoalan yang bermain dalam otak aku..

Bagi salam di pagi Sabtu...
Alhamdullillah berbalas..



Pertanyaan demi pertanyaan, so aku mula rasakan yang Dato Seri macam tak dapat jawab soalan aku walaupun soalan aku tu basic. My skandal memberi satu reason yang positif  pada aku dengan menyatakan may be Menteri sedang mencari jawapan dan bertanya kepada unit yang menganjurkan Program JAM yang aku nak ikuti.

Keesokan harinya, Dato Seri membalas pm aku tadi dengan jawapan yang cukup ringkas dan padat. Apa yang aku nak katakan adalah.... tak semua menteri tu pentingkan diri sendiri.. tak semua whats app, twitter, fb atau insta mereka dijawab oleh PA mereka.. mungkin ada segelintir lah.. segala kemusykilan boleh ajukan pertanyaan asal berasas dan yang penting 'saya pengundi BARISAN NASIONAL'...

So, #kipidap

Ok then bye

No comments: