Wednesday, September 15, 2010

[mini open house]

nie laa secebis gambo yang dee dapat snap..maklum laa keje belakang tabir nie memang macam nie! balek jelajah raya edidi raya kedua lebey kureng jam seploh malam laaa~~~ woouch! mandi dan mula prepared persiapan nak wat mee sup dan laksa! ala carte jerk! sekor ayam untuk sup + 8 bungkus mee kunen' dan lebey kurang 4 kilo ikan kembung + 6 bungkus laksa~~~ percaya tak cuma dee dan my skandal dan dibantu sikit oleh my ibu mertuaku! hehehe~~ dee sendiri tak percaya yang dee bley memasak sebegitu rupa! sambil wat keje sambil dipuji dengan kata--kata semangat oleh my skandal... riuh jugak kami berdua malam tuu~~ blend ikan laa.. asingkan tulang temulang ikan kembung dengan isi~~ ayam dipotong kecik--kecik~~ best! sangat best bila berdua~~ hahahah...[mula laa ku nak feeling gedik..hahaha] dee buat kuah laksa malam tuu jugak! takut tak sempat lagipun sedap bila semalaman... esok pagi tetamu dijemput jam 10 pagi! woouch! dan waktu tuu jam dah kol 2 pagi~~~ rendam laksa cap cili! [siap promoted] buat apa--apa yang patut.. itu ini begitu begini maka dalam jam 3.30pagi laa dee dan my skandal tido dalam kekalutan!

tido bagaikan tak lena~~
bangun tido seawal 6.30pagi untuk persiapan menjelang jam seploh! mula menumis sup ayam~~ hiasan laksa dan mee sup dipotong dan dihiris! sangat rapi! air gula dijerang dan mula membancuh air oren sunquick untuk tetamu yang hadir~~ si tukang masak [dee laa tuu] mandi jam seploh pagi! sib baek lom ade yang datang! hahaha~~~ pas mandi.. mula laa sedara mara my ibu mertua menampakkan batang idong mereka satu persatu! seronok bila tengok sedara mara datang makan dan bercerita tentang itu ini..sok sek sana sok sek sini! yang paleng gojes dalam mini open house tuu dee wat dadih perisa jagung! hehehe~~~ sukanya kanak--kanak makan..bukan kanak--kanak jerk yang makan, mak bapak dan nenek kanak--kanak pun layan gak! adoyai! hehehe~~~ rata--rata yang hadir semua kata dee pandai masak... erk! bukan itu semua tunjuk ajar my mak~ huhuhu... my ibu mertua pulak kata "dia rajin macam mak dia..pandai masak..." ouch.. terharu lagi mak nyah!

sebenarnya dee tak mengharapkan puji--pujian pun atas apa yang dee buat... cuma dee memang seronok bila tetamu sedara mara yang datang umah baca bismillah setiap kali makan~~ itu pun dah cukup untuk mendoakan rezeki ke atas kuarga kita! aminn! sesi mini open house tamat jam seploh malam... whouch, dah macam supermarket pulak kan...? hehehe~~ dan jam seploh malam tuu jugak laa my mak tiba Melaka dari Kolumpo sebab esok penjelajahan diteruskan ke Johor pulak! oouuchh~~layan lagik!
Photobucket

No comments: