Monday, June 13, 2011

rasa macam sedih je!

Hollaaaaa...
terasa sepi pulak hari neh? 
ayat paling sentap yang pernah aku luahkan secara berani di blog.. biasalah bila sang kekasih pergi mencari rezeki ada lah sikit rasa cam nak sentap, tapi itu cuma sementara.. AGI IDOP AGI GELABAN.. betoi ka ayat neh? aarrgghh apa-apa aje lah! 

memang idop macam tayar dunlop, kadang kita kat atas, kadang kat bawah.. buat masa nie kemelut dalam keluarga sudah berkurangan cuma financial problem pulak! biasalah, macam yang pernah aku cerita dalam entry lepas-lepas, simpanan memang abis licin sama laa jugak ngan monthly salary tak berbaki? kesian kan? tapi aku kan macam ulat.. ulat dalam batu pun bley idop.. tapi kesian kat anak-anak aku, my skandal kata 'biarlah mereka rasa susah sikit..' [dalam kering pun bley gak bawak anak-anak berjalan ke Masjid Negara dan macam-macam lagi ]  tapi dalam idop kami tak de istilah mintak tolong mak bapak.. memang bapak aku banyak duit, tapi tuu semua duit dia.. hasil titik peluh dia.. nama aku nak mintak, SORRY! kalau dia nak kasi silakan.. tengkiyu tuu je yang mampu aku luahkan... tapi bila aku pikir sekali imbas dan renung dalam-dalam, ramai lagi yang susah berbanding aku buat masa nie.. tambahan sekarang unit aku kena buat siasatan terperinci untuk Program E-Kasih (miskin tegar).. walopun mereka-mereka tinggal di sekitar KL tapi rumah mereka daif dan tiada apa.. sedih**

Kawan-kawan kata aku masyuk sebab laki gi out station, aku lak bisnes? 
apa kejadahnya... aku bersyukur dengan apa yang aku buat sekarang nie.. tapi aku memang tak ada untung malah pernah rasa rugi pun, dengan kawan-kawan rapat lagi laa.. huhu tapi aku tak kesah, aku rasa ia macam satu permainan je... my skandal pulak, selama 2 bulan tak kuar out station dengan lajunya membayar rumah sebanyak berbulan-bulan sekaligus... **aiman tak kesah!

nak pinjam bank?
aku rasa ianya bukan satu tindakan yang baik.. begitu jugak my skandal.. jangan sampai kena AKPK lak.. huhu~~  biarlah slip gaji santek dan bersih dari segala anasir hutang.. Alhamdulillah.. bank pulak yang hutang tak kasi refund, aci tak gitu? Owwhh, lupa lah.. today aku puasa sunat dalam bulan Rejab.. setakat jam 3:08 petang nie aku nampak gagah lagi.. hahaha, walopun tak sahur malam tadi.. bangun niat kol 3 pagi tapi malas nak sahur? okeiss lah, cukup sudah luahan hati aku untuk hari nie.. ini luahan tau bukan mintak simpati.. huk aloh!






No comments: