Friday, June 8, 2012

Kejam ke.. Keji?

Hollaaaa..

Sambil layan bola ni, terpanggil lak aku untuk sok sek pasal sorang hamba Allah ni.

Beliau seorang yang berpangkat tapi sayangnya beliau sanggup mengenakan interest 4.99% terhadap anak beliau.. Korang tak rasa macam dah buat loan bank rakyat pulak. Apa kata survey?

Walhal ceritera ni hanya untuk kita jadikan sempadan. Pada aku ianya satu tindakan yang kejam sebab selama ini beliau belum pernah menjalankan tanggungjawab seorang bapak mengahwinkan anaknya.. Pendek kata 'memang tak pernah ambik port laa pasal anak-anak'.. Apa yang beliau tau cuma blame anak-anak dan ex-wife.. Melampau tak? Antara hangpa mungkin manusia bernasib baik punya bapak yang ambik berat tentang anak-anak dari kecik hingga besar..

Hamba Allah ni selalu ingat si anak-anak jejakanya bagi RM pada ex-wife tapi sayangnya it's nothing.. Anak-anak jejaka cuma menjadikan ibu tempat mengadu dan kadangkala buat si ibu macam bank.. Kesian kan?

Aku sedih mendengar cerita seorang kawan ni. Tabahkan hati wahai kawan. Tak semua manusia sempurna itulah hakikatnya. Pasti akan ada balasan terhadap beliau walopun beliau berpangkat bapak.. Sejarah hitam hamba Allah ni masih disimpan kemas oleh ex wife tanpa pernah memburukkan hamba Allah ni kepada anak-anak.. Tapi hamba Allah nie selalu salah anggap.. Aku menyampah dengan sikap hamba Allah ni.




Hurmmm..
Buat kawan aku ni..

Selamat Pengantin Baru walopun terpaksa melalui liku-liku yang perit.. Selamat bersalaman dengan tok kadi ye.. Aku bukan tak sudi pergi tapi ikhlas aku katakan hidup seperti aku banyak hati nak dijaga.. Apa yang penting aku doakan kebahagiaan ko dan pasangan kekal sehingga ke akhir hayat.. Kegagalan perkahwinan yang lepas ko jadikan sebagai tauladan..

Layan aje! Dan beringatlah kita agar bersikap adil laa dengan anak-anak ye.. Tak mo jadi macam atok dalam gambo ni ye... Takmo.. Takmo..

Peace yowh!










Sent from my Ipad BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments: