Wednesday, June 6, 2012

Mak Bonda baru...

Hollaaaa..


Bertemu kembali setlah sekian lama menyepi.. 
Hanya menaip dengan pantas tatkala hati tersentuh, terusik, tersentap, tergembira dan berapa banyak ..ter.. lagi...


Huh.. 
Kali ni bukan kerana hati tersentuh tapi disebabkan tekak dah meloya bila tengok perangai sorang pakcik... 'pakcik' hurmm..
sendiri mau ingat! 
aku tau pasti ada yang akan terasa walopun bukan ditujukan kepada beliau, cuma tempias je..


Aku?
Sape aku nak memberi komen terhadap jodoh manusia kan? 
Kang terlebih komen orang kata aku over.. 
tapi kalau aku tak cerita dan komen ianya akan jadi teruk dan buruk...


Mesti tertanya-tanya sapekan?
tak yah laa susah-susah aku nak mentioned sape pakcik ni.. 
cukuplah aku bahasakan beliau sebagai pakcik.. 


dulu, pakcik ni sangat dihormati oleh aku.. 
ye lah, sebab bapak aku pun tak macam dia.. 
dia punya caring kat anak-anak dia bukan main.. 
sehinggakan aku selalu cakap kat dia "bestnya ada ayah macam nie..." 
tu laa ayat aku bila dia mula cerita pasal anak dia.. 
aku cukup kagum sebab dalam perkahwinannya dulu, ex-wife dia yang curang.. 
dia orait n steady, bebeh!


bebaru ni..
si pakcik telah bertemu jodoh dan berkawen dan si anak-anak dapat 'mak bonda'.. 
Alhamdulillah..


tapi aku sedih tang performance keje si pakcik.. 
sebelum kawen dah merudum dan kini makin merudum macam saham kat BSKL... 
sedikit sebanyak buat aku makin benci pada golongan pakcik makcik yang kawen.. 
i hate it! aku dah agak perkara ini pasti berlaku.. kawan-kawan seopis ramai yang mengeluh dengan pakcik.. aku je yang masih sabar meng'cover'.. 
itu baru dalam bab keje, mudah-mudahan janganlah bab anak-anak pun diketepikan bila dapat 'mak bonda' baru.. 


aku tak salahkan si 'mak bonda' tapi memang ianya pasti ada kena mengena.. percayalah! 


Apa aku nak cakap lagik?


biorlaaa..
bukan bapak aku pun cuma pangkat bapak aku..


semoga si pakcik sentiasa bahagia di sisi mak bonda baru dan sayangi anak-anak kandung seadanya... peace yowh!





No comments: