Thursday, August 2, 2012

Pojiah Gambus


Salam Ramadhan ke 13

Ouwh.. hampir 2 minggu dah kita berpuasa rupanya.. maknanya tinggal lebih kurang 2 minggu lagi laa kita umat Islam nak menyambut Hari Raya.. Wahhh.. Sekejapnya masa berlalu..

Memang banyak nak cerita tapi kalo sekaligus nampak sangat sedang 'ghairah'.. ooppsss! yang dulu didahulukan laa ye tak?

Actually, ianya bukan laa cerita sangat tapi lebih kepada mempromosikan kawan 'retis' (artis).. ko ada? hehehe.. Selama ni kan my GF selalu story pasal sorang minah nie. aku tak heran pun kalau dak angah minat musikal  gambus ni sebab dia pun orang johor.. same like me laa..orang selatan keturunan bugis! hohoh... cerita lelebih tak mo...

tapi yang pastinya sejak aku diemailkan lagu bertajuk Pemergian ayah dan ibu oleh si dak Pojiah [FAUZIAH GAMBUS], seriusly lagunya memang buat aku sentap walopun mak bapak aku ada lagi tapi bait dan iramanya  memang menyentuh naluri aku.. aku try cari kat youtube lum jumpa.. aku rasa lum ada yang upload kot.



Pemergian ayah dan ibu

KU RINDU BICARA LEMBUT MU
KU TERINGAT SENYUMAN MANIS MU
KU BERBICARA SENDIRI
KERNA SERING TERBAYANGKAN MU
OH AYAH DAN IBU

JASAMU TAK MAMPU KU BAYAR
TAK TERNILAI DENGAN HARTA DUNIA
KU TABUR BUNGA MAWAR DI ATAS PUSARAMU
BESERTA DOA YANG TULUS

DI MALAM YANG SUNYI
KUDAMBAKAN BELAIAN MU IBU
DI SIANG KU MENCARI
SENDA GURAU DUHAI AYAH

KETIKA KU BELUM TAHU ERTI HIDUP INI
ENGKAU PIMPIN TANGAN KU UNTUK LEBIH BERANI
JALAN YANG PENUH DURI KU HARUS GAGAHI
WALAU TANPAMU DISISI KAU TETAP DIHATI
LINANGAN AIR MATA KU MEMBASAHI PIPI
KU AKUR PEMERGIAN MU

LIRIK : Rosli Mohd Nordin
LAGU: Fauziah Gambus


Hurmmm... Tetiba nak belajo maen gambus lak walopun gitar lum pass.. lalala



No comments: