Wednesday, August 7, 2013

Bebelan sehari sebelum raya!

Salam Ramadhan 29

Sekejap masa berlalu, pejam celik hide and seek tetiba dah nak end of Ramadhan.

Begitu jugak kehidupan, sekejap bahagia sekejap menangis sekejap gembira. Itu lumrah biasa yang tak mungkin kita dapat lari kan?

Dan apa yang pastinya,
aidilfitri tahun ni akan dirai dengan kehadiran my new comer 'Baby Ryan'... Si kenit yang sering membuat mama dan ayah membuat sesuatu keje dengan 'zaaasssss' maklum laa kalau lambat kedengaran suara suprano si kenit ni..

erm...
Dan yang pastinya lagi,
kali ni masih tumpang beraya di kampung suami.

Maklumlah keluarga aku tak de kampung.
Suasana beraya di kampung mak aku belum  pernah dirasai.
InsyaAllah tahun depan kot.

Tetiba...
sedikit sebanyak terasa sebak dengan sikap manusia di sekeliling kan?
mengambil kesempatan..
itu semua lumrah alam bila seseorang tahu akan kelemahan kita kan?

kesimpulan yang aku nak buat,
tahun depan...
aku akan beraya di rumah sendiri...
di kala tu, kita tengok pulak apa reaksi manusia sekeliling aku...

Apapun,
dengan hati yang tulus ikhlas..
Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya semua!





No comments: