Saturday, June 11, 2011

rajin ke saje tunjuk rajin? **huk aloh

entry tatkala rajin berkongsi cerita...
jumaat yang damai, aku cuti kecemasan. bukan niat aku tapi, omak aku ada hal yang memang aku sendiri tak bley nak adjust, sape nak jaga 3 buah hati aku nie? so, dengan rasa penuh tanggungjawab aku pun sms boss, walopun umah boss cuma selang jalan je.. hahaha! bley plak terpikir nak buat macam-macam sajian ari neh.. [rajin tak aku?] tambahan lak my skandal nak pulang, waduh.. lagi laa rasa cam semua nak buat.. dan paling keji ku rasakan bila my skandal tiba kat rumah dia akan berkata "semua ayang buat? waahh.. rajinnya ayang!" boley ke gitu? hahaha~~ silap beb! aku nie bukan apa, buah hati aku bertiga tuu suka mengunyah dan makan-makan jadi aku rasa sewajarnya aku buatkan untuk mereka... sampaikan eskrem malaysia pun aku buat gak.. suka depa!

mende yang pertama aku buat selepas masak makanan tengahari semalam ialah, agar-agar koktail.. walopun nampak santek, bley plak terkeras.. tapi sejuk-sejuk makan sedap.. hehehe..silap teknik kot!

dan paling mengancam sepetang semalam ialah aku telah membikin kuih onde-onde jambu.. okiesss tak nama nie? hahaha.. bley plak si pakcu bawak kawan semalam pas balik ngaji, maka aku pelawalah si kawan pakcu nie.. yang sadis ayatnya "eh khairil, mak aku buat kaler hijau.. " dengan selamba aku jawab "erk, kaler hijau dah abis laa dik, tuu akak bikin kaler pink.. ok kan?" si kawan pakcu "erm ok, sedap.. sama je rasa macam onde-onde yang lain.." sambil menelan beberapa bijik lagi.. "tak pe, lain kali akak buat kaler kuning pulak.." **smile... kesudahannya onde-onde telah disempurnakan oleh my skandal semasa menonton MAHARAJA LAWAK malam tadi.. **terharu
bila semua equipment memasak ada, semua bley jadik! tapi kalau tak de tuu lah penyebab malas bertapa dalam hati.. iye dop? tapi apa pun ada seseorang yang selalu membahagiakan idop aku, ceriakan aku, buat aku tersenyum... budak ineh!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*





No comments: