Sunday, January 29, 2012

Bila dokter cinta menulis : Jangan jadi balaci cinta!



Kawan-kawan,

kalau tak berjaya dalam cinta pertama, cuba test plak cinta ke dua..
kalau tak boleh.. cube plak yang ketiga.. hahaha.. woot..woot.. 
[ aku bukan mengejek tapi bagi perangsang yang bercinta tu best kekadang]

seriesly aku cakap kat korang.. 
walopun dalam hidup aku belum pernah mengalaminya sampai la sekarang ni 
[insyaAllah, biarlah sampai akhir hayat aku

aku cume nak bagi nasihat...
cer berkawan.. then terus masuk meminang… bile engkorang dah meminang.. 
baru la boleh nak bercinta.. 
cube la tektik baru aku ni. ape ape pon.. 
dapatkan pekerjaan tetap dulu.. 
walaupon sebagai pencuci cermin tingkap macam aku ni.. hahaha~ opss!

yang penting rezeki halal. series weh... 
be a gentle men kalau engkorang betoi betoi sukakan pompuan tuh. dalam mencarik cinta, 
jangan terburu-buru. 
jangan le engkorang nengok orang lain berkapel… 
engkorang pon nak berkapel jugak. tapi carik pelan pelan… 
berkawan terlebih dulu… bile dah suke..
terus je engkorang masuk meminang. macam skandal aku buat. 
Gamble arrggh.. so sweet.. hukhuk!

okeh.. jangan kusut-kusut… 
kalau dah suke ape salahnye kalau engko ikat sebelah kaki jer terus.
bukan nak lari mane dah.. 
dalam mase tuh baru la engko nak bercinte ke ape ke… 
ok. janji bile engko dah bertunang.. 
at least.. engko dan die kaver-kaver la.

Gadoh? 
aku pon kerap gadoh dulu.. even masa berkawan pun. for me… 
aku tak pernah nak kaver maver perangai aku dengan skandal aku.. 
kalau aku marah.. memang kaw kaw aku marah.. 
then pepandai la pujuk aku balik… dia pun sama.. hehehe...

ok la tuh.. 
dah panjang pulak nasihat aku sebagai dokter cinta malam ni. tak pe la… 
semoga success.
even aku tau engkorang ni banyak sangat nak merahsia kalau bercerita atau post status kat fb..
hahaha… all the best to engkorang yang sedang menjadi hamba pada cinta.

oraite tq babai….





No comments: