Monday, January 30, 2012

The memories -- Trip to KK

Ouwh... hi diari hati..

Salam Senin... Tetiba mood nak bercerita tentang Sabah meluap pulok.. mungkin sebab hari ni genap 2 minggu dah kenangan di Kota Kinabalu berlalu... cheewah.. 


Day 1 -- aktiviti kami bebas setibanya di KK.. mengikut pengusaha-pengusaha Pasar Tani makan-makan dan nyanyi-nyanyi.. hehehe! **peace yowh!


---------------------------------------------------------------

Day 2 -- Melawat ke Pasar Tani Asia City di bandar KK memang sesuatu perkara yang wajib memandangkan motif utama adalah Pasar Tani bukan cuti-cuti cinta okeh! Pasar Tani di Sabah memang berbeza berbanding Pasar Tani di semenanjung.. tak berapa ketat sangat peraturannya.. tapi kita datang melawat bukan nak komen lelebih.. itu keje pihak Naziran okeh.. 

Pas ke Pasar Tani Asia City, kami di bawa ke Kundasang.. Mak datok.. punyalah jauh dengan jalan yang sangat berliku.. erk.. apa-apa ajelah.. tapi yang pasti kalau dah kaki posing dan pantang jumpa kamera, depan toilet pun jadi bergambar.. hahaha! cakap lebih takmo.. layaaannn je gambo-gambo panasss... lalala!

Bersama anggota rombongan dan PFN Sabah

Aku ngan second boss aku.. amacam? gambo ni depan toilet okeh!
Jangan tak tau.. on da way ke Kundasang tuu memang ada beberapa port tempat basuh tayar lori ke bas ke...tujuan keselamatan dan tak mau tayar cepat 'haus'
Aku ngan boss-boss aku.. hukhukhuk... sopan and no more 'peace yowh'
 sesi bergambar beramai-ramai


-----------------------------------------------------------------


Setibanya di kaki Gunung Kinabalu memasing mula menunjukkan taring untuk berposing.. jangan tak tau, aku jugak tak ketinggalan walopun kamera tak bawak.. hik! 






Perangai yang sangat teruk ialah pantang jumpa port yang boleh digunapakai sebagai lokasi penggambaran.. apa lagik, kami sanggup turun bas tu semata-mata nak berposing dan terus berposing.. 

beautiful, no? :)




Okeh... kegedikan di hari kedua tamat.. maka, episod last day mula menerpa.. Hati mula berbunga-bunga nak balik dan sibuk membeli souvenir untuk famili dan kawan-kawan.. [ harus okeh! ]

--------------------------------------------------------------
Day 3 -- Pepagi dah check out.. walopun flight kol 8.30 malam.. tapi last day ni laa banyak sangat tempat nak dilawati.. sampai ke Papar.. lawatan ke Pasar Tani Tamu Papar, Bengkel Kuih Lidah dan Bengkel Kuih Cincin.. kat situ je kami berada sampai kol 4 lebih.. ouwh..

Sekitar Pasar Tani Tamu Papar 


Sepatah dua kata wakil dari FAMA Wilayah Persekutuan

 Buah nie aku tak tau namanya.. tapi rupa cam cempedak diluar pagar.. erk!
 Lupa nak belajar cara makan buah KEMBAYAU ni.. hehehe
My bro Izam masih menjalankan tanggungjawab sebagai urusetia Pasar Tani walo dimana berada.. baguss.baguss.. hehehe
 Motif gambo nie : kanvas atau saya berdiri tanpa tunduk? hehehe..
sempat lagi posing walopun panas... hohoh..


-----------------------------------------------------------------------------------------

Sekitar di Bengkel Kuih Lidah Papar



walo panas tetap menyengat... 

Sekitar gambo di Bengkel Kuih Cincin Papar. Sekeping jadilah.. posing bagaikan model kuih cincin.. ada talent? 


Sekembali dari Papar, masih awal lagik untuk check in. Maka, driver bawak kami menghirup udara nyaman dan cuci mata kat Tanjung Aru.. Adooh.. cuci mata sungguh aku.. lalala



Maka, lawatan keje ke Kota Kinabalu dari 13 Januari - 15 Januari berlalu dengan suksessnya.. dan aku kira lawatan ni banyak kebaikannya dan ada jugak buroknya.. tapi biorlah aku simpan sendiri.. dan bermula cuti-cuti KK ni aku kenal mereka yang mengambil berat tentang aku jugak.. Tq Sis Huriyati dan Sis Ani kerana menjaga saya ngan penuh kaseh sayang.. hukhukhuk! **Chiowww!






No comments: