Thursday, April 12, 2012

Semalam yang hangat

Salam khamis...

Semalam public holiday tanpa si dia.. Biasalah, bila tanpa sidia mula laaa seperti sangat ringan tangan untuk mengemas rumah, memasak dan berlari berkejaran dengan my kids..

Ouwh, sangat keterlaluan eh statement saya?.. Baik..
Mari lupakan hal tuu..

Hurm..
Aku nak cerita tentang apa yang aku alami semalam sekitar jam 4:40 petang. Sedikit rasa gementar dan pikiran menerawang jauh akan keselamatan my kids. Walopun ianya sesuatu diluar jangkaan tapi kuasa Allah kita tak dapat menyangkal kan?

Okeh..
Gegaran yang sangat halus dirasakan lebih kurang 4 ke 5 minit semasa aku sedang menggosok baju kerja..

Masa tuu..
My boy, totoy sedang asyik menonton kartun tetiba nak ke toilet dan berdiri tegak.
Sambil berkata "mama, nape adik rasa macam adik pening goyang-goyang?"

Aku rasa sedikit panik. Tapi tak cakap apa pun tapi aku dapat rasakan yang itu adalah gegaran gempa.. Aku jawab "tak de apa-apalah.. Gi toilet cepat.."

Hati rasa tak sedap.
Aku terus call my skandal.

"awak, dee rasa ada gempa lah tadi"

My skandal jawab, "eh, tak rasa apa pun kat sini..iye ke? Agaknya ayang pening kot?"

Erk.. Terkedu kot perasaan masa tu.. Adoyai, my skandal ingat aku memain? Bley gitu?

Ending perbualan kami, "hurm.. Tengok berita malam ni je betul ke tak?"

Maksudnya disini, aku sangat nakal sehinggakan aku tak dipercayai.. Ermm.. Apa pon tak bley!




Apa pun ceritanya, rasa yang sangat cuak masa tu..

Ya Allah, kita hanya merasai tempias sahaja. Bagaimanalah perasaan saudara2 kita yang pernah melalui detik cemas tuu kan? Bersyukurlah kita yang hidup di bumi Malaysia ni..


BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments: