Monday, May 23, 2011

aku kecewa dengan makcik nie!


Birthday wishes dari kawan-kawan memang dinantikan... tambahan dengan teknologi yang moden dan canggih nie macam-macam laman sosial yang wujud.. my mak juga tak ketinggalan dengan dunia facebook nie.. may be sebab kehidupan beliau dikelilingi dengan anak-anak yang rajin mengajar beliau tentang dunia IT.. Tapi, malang bila birthday wishes buat mak aku nie telah dicemari oleh sorang makcik.. niat makcik nie murni mengucapkan selamat kepada mak aku.. tapi yang dia pergi melalut bila mak aku cerita nak ke Penang kenapa? mungkin segelintir korang yang baca komen dari makcik nie sebagai perkara biasa, tapi ikhlas aku cakap yang aku sangat tak dapat terima bila dah melencong ke arah lain.. honeymoon laa! aku geli dowh dengar sebab mak aku nie tak de laki! boleh tak makcik jangan cuba buat satu gurauan yang songsang dan menjengkelkan di wall mak aku! aku memang muda tapi aku masih boleh pikir laa derr.. makcik, makcik and all the makcik, usia dah nak menopous dan mungkin makcik dah mengalaminya boleh tak berkelakuan yang sewajarnya di dunia IT nie.. makcik-makcik sekalian, gurauan dewasa makcik sangat menjijikkan.. aku benci dengar semua ni makcik sebab mak aku nie single! bila single status dia janda, bila janda orang jantan [bukan lelaki] akan melambak ambik kesempatan tambahan pulak mak aku masih vogue dan anggun, dan aku dapat rasa ada jantan yang sedang ambik kesempatan.. aku rasa sangat terhina makcik bila ko kata jangan masuk campur hal orang tua... aku nie anak dia! apa yang tertulis kat wall mak aku yang aku rasa keji, aku akan bangkang! aku memang sorang je anak perempuan mak aku, terpulang pada mak aku kalau mak aku nak marah ke? tapi aku tak nak orang salah anggap pada mak aku.. aku sedey makcik!

cukup laa tekanan yang aku dan suami aku hadapi bila berdepan isu single mummy nie makcik! macam-macam cerita bodoh yang aku dengar tak cukup tuu depan mata aku pun berlaku.. tanpa segan silu!

**aku tengok apa yang ko post dah di deleted makcik, tak pasti mak aku ke atau ko yang deleted! jangan terlalu mencintai dunia makcik, and all the makcik! kalau ko ada 2-3 orang anak macam aku InsyaAllah, sejuk perut ko di alam sana tapi kalau anak ko perangai macam g#@$%%^ suksesss ko selamanya!



1 comment:

misyaf israfil said...

kak..marah sangat tu..kenal ke makcik tu?