Saturday, December 31, 2011

KESAH DONGENG 'ANNIVERSARY'

Hey malam..

Malam tahun baru bererti malam anniversary aku ngan my skandal.. Ouwh.. itu cerita laen, tak perlu aku gedik cerita kat sini. cuma aku rasa aku patut berkongsi tips dari bro razzirahman dalam perkahwinan... Tips untuk diri aku ngan my skandla jugek okeh! Jom check it out!


[sekadar gambar hiasan..erk!]


Menyambut ulang tahun USIA percintaan, atau menyambut ulang tahun UMUR perkahwinan, boleh dianggap penting, jika anda dan MASIH CINTA!
Honestly, kalau sambut selepas 1 bulan, 2 bulan atau mengira setiap bulan waktu perhubungan itu lama-lama ianya agak kurang bermakna. Reasons ianya dinamakan ULANG TAHUN adalah semata-mata khas untuk 1 tahun perhubungan atau pengiraannya untuk setiap tahun, barulah ianya cukup bererti. That’s why ianya TIDAK dipanggil ULANG BULAN hehe ;)
In my humble opinion, Anniversary untuk setahun or beberapa tahun bersama atau sudah berapa tahun berkahwin adalah penting. Ianya untuk mengingatkan kejayaan kita yang telah beberapa lama bersama, menyusuri, mengemudi, dan mengembara di alam percintaan yang penuh dengan onak dan duri.
Anniversary to me adalah satu kemenangan so that’s why ianya patut diraikan dengan penuh kesyukuran. Mungkin ada yang tidak menganggap ianya penting, tetapi… Jika anda benar-benar cinta kepada pasangan anda dan mahu kembali menghangatkan perhubungan, anniversary is the best time to do it. Especially, bila anda dan dia telah lama bersama. Berbagai halangan dan cabaran yang ditempuh, cinta pula semakin lama semakin hambar, maka anniversary atau menyambut ulang tahun bersama ini amat penting.
Kembalikan cinta yang pudar, kembalikan  sayang yang hilang, hangatkan semula perhubungan anda berdua dan kenangkan saat-saat bagaimana anda berdua bermula…
Few ideas untuk show your effections for anniversary :-
  • 1. Very sure anda ada gambar bersama waktu awal2 dulu? Atau gambar kahwin? Buatkan lukisan dan frame, hadiahkan kat dia. (Upah orang buat ler) - This definitely will bring back great memories. [erk... adoi, tu taktik lama..]
  • 2. Ingat lagi restoran pertama you all dating dulu? Set a lovely & romantic dinner date di situ, mesti menarik! [alamak, aku ngan my skandal date kat kamsis lah..hehehe]
  • 3. Mungkin juga anda dan dia mula terpikat sewaktu sambutan hari jadi? Buatkan pasti hari jadi itu semula walaupun ianya bukan harijadi anda. Jadikan anniversary anda adalah seolah-olah birthday party anda dan decorate everything just like masa dulu-dulu…Mesti Menarik!
  • 4. 1st time jumpa bulan puasa time lepas sembahyang terawih? Well, its always good untuk lakonkan semula babak menarik itu, mesti menggelikan hati hehe… [my first date, memang dalam bulan Ramadhan]
  • 5.  Ingat lagi hadiah apa yang anda beri buat pertama kali dulu? Berikan hadiah yang sama, but better!
  • 6. Holiday is always the best thing to do especially bila sudah tawar je perkahwinan tu kan. So, how about bersama pergi bercuti ke tempat pertama percutian dulu? Snorkelling? Swimming? Island hoping? Fishing? Whatever…as long as can bring back memories that can make both of you feels so in love again.
  • 7. In case, tempat pertemuan dah tak ada. Atau jauh, atau tidak dapat pergi lagi. Anda dan pasangan anda can always BERPAKAIAN seperti 1st time dulu hehe… Ingat lagi? Tak ingat dah? Haiiihh camana ni hehe…cubalah ingat apa pakaian yang dipakai, warna apa yang dipakai dan pakai semula. Set a date similar to the place.
  • 8. Lagu-lagu anda berdua? Ada ke tak ada? Jika ada, great! Belikan Ipod mp3 player, hadiahkan kat dia letak banyak-banyak lagu kat dalam Ipod tu…bila dia buka hadiah dia, bukan Ipod je yang ada lagu-lagu masa duk bercinta dulu-dulu pun ada, very cunnn!
Banyak lagi cara-cara untuk meraikan perhubungan yang telah sekian lama terjalin. Samada anda mahu atau tidak mahu je. Pasangan yang berjaya selalunya adalah pasangan yang sentiasa mahu berusaha untuk mengubah perhubungan mereka setiap masa agar sentiasa fresh & harmony. Are you that couple?.. Yes, i am!
[ Lagik ikan gambor hiasan...]
If you’re not, you have to start thinking to make a better life. Because if you just want to keep blaming other people, blaming life, and the world…you’re at lost of your own life.

HAPPY ANNIVERSARY MR MAT RIDU! 


1 comment:

InaYusoff said...

sentapmaknoks..
kahkahk..
orang salu kira bulan-bulan..
nak tunggu setahun..
lame nau..


hepy anniversary kak.....