Friday, January 6, 2012

Putus Cinta tak semestinya Putus Segala-galanya

Mau cuti putus cinta? Jom dok Jepun gerenti dapat cuti sebab putus cinta.. Ni cuma iklan semata-mata.. Hurm.. Intipati entry ada dibawah... Layan lah seadanya!



Sayang...
mungkin sayang lupa yang sayang pernah sakit...
saya lah org yg selalu ade temankan sayang sakit....
Mungkin sayang lupa yang sayang nak segalanya...
saya tunaikan untuk sayang...walaupun diri saya kekurangan....


Mungkin sayang lupa...
yang kita penah bejanji susah payah telan besama...
Mungkin jugak sayang dah lupa....
yang saya nie orang yang sayang cinta....
Sesaat pun saya tak lupa...
waktu tidur saya dikorbankan untuk sayang....
Sesaat pun saya takkan lupa..
tahan lapar demi kekenyangan sayang....
Sesaat pun saya takkan lupa...
menahan sabar dengan sikap sayang...
Sesaat pun saya takkan lupa...
menahan keinginan demi kepuasan sayang...
Sesaat pun saya takkan lupa...
mengalirkan air mate demi kegembiraan sayang.....
Saya memang tak pandai sampai boleh jadi doktor...
tak pandai sampai jadi arkitek....tak tau erti berniaga...tak tau erti wang jutaan.....
Saya tak nak pangkat dan sanjungan dari sesiapa...
Yang saya nak ialah sayang sayangkan saya....
hadir sayang dalam hidup saya...kasih sayang dalam hidup saya....
saya harap sayang balaslah jasa saya kat sayang selama nie...
walaupun hanya dengan senyuman........




"woowoohh.. jiwang siot aku macam awie dalam sembilu" antara dialog dalam AKU BUKAN TOMBOY. Tapi yang pasti ianya tak dak kaitan dengan puisi kat atas ni. Puisi ni dikarang oleh seseorang yang sedang merayu cinta kembali.. kesian jerk bunyi bait-bait puisi nya.. hurm.. akur dan redhalah bila jodoh telah tiada. Sabarlah dek non dalam meneruskan kehidupan. Jangan menjadi hamba cinta eh.. nanti merana kesian mak bapak ko dek non! Hidup mesti diteruskan, takkan kita nak meratap merayu sedangkan minah/mamat tu sedang syiok bermadu kasih, iye dop? Bunga mawar bukan sekuntum tapi bunga taik ayam banyak bersepah.. Maka, pilihlah bunga-bunga cinta yang memberi kebahagiaan kepada kita di dunia dan akhirat.. Okiesss!


p/s : apasal aku jadik dokter cinta pagi Jumaat nie? erk...:)



No comments: